Wednesday, October 15, 2008

Kenaper aku suka Nombor '7'

Sebab aper aku suka dengan angka tujuh ni?? ini kerana... Nombor yang kerap kali Allah sebut kan dalam al-quran adalah angka ganjil dan antara angka ganjil itu adalah nombor '7'. Allah menciptakan bumi dan langit sebanyak 7 lapisan, Allah takdirkan siang dan malam berganti-ganti dalam 7 hari. Tuhan menciptakan Syurga dan neraka sebanyak 7 tingkatan. sama jugak dengan amalan harian kiter, ketika kita mengerjakan haji, maka kita bertawaf sebanyak 7 pusingan, bersai sebanyak 7 kali. Melontar di 3 jamrah iaitu di Jamrah al-aqabah, ula dan wusta 7 batu setiap lontaran. Dalam kalimah syahadah juga terdiri daripada 7 kalimah. Pendek kata Allah telah memilih angka 7, disebutkan dalam al-Quran serta diamalkan dalam beberapa ibadah islam. apa-apapun aku hanya sekadar menyukai nombor tujuh nie. tak derla sampai mempercayai nombor nie boleh bawak tuah ke, keberkatan ke, semuanya datang dari Allah semata2. Asalnyer aku tak tau pulak tentang fakta diatas. tetapi setelah mengetahuinya aku semakin menyukai nombor tujuh nie..daa...

2 comments:

deyanah said...

saye lahir 7hb..
saye pon suke no.7 sbb dulu beckham pakai jersi no.7..
(unislamic reason, not as urs!)
hehe

Pert Doherty said...

7.. cantona. hehe