Saturday, October 18, 2008

Game??Bodoh??


ish2.tadi pagi aku agak tersentak siket pasal..aku telah dikejutkan dengan kenyataan orang yang main game ni jadi bodoh!! alamak terasa pulak aku, sebab aku ni segolonganla dengan orang2 yang main game.huh..aper pendapat korang,??bagi aku la dengan permainan game ni dapat menjadikan seseorang itu labih kreatif dan lebih berfikir. contohnya apabila kita bermain game, computer game ke PS ke atau yang seumpama dengannya, kita akan memikirkan strategi yang mantap untuk mengalahkan musuh2 kita.kita akan lebih banyak berfikir untuk mencari jalan keluar kepada masaalah yang telah diberikan kepada kita.membentuk sikap penyabar dan tabah dalam menyelesaikan misi2 yang telah diberikan.kita sebagai pelajar harus sedar akan kepentingan masa, so kita semestinya pandai mengurus masa dengan bermain permainan vedio ini.( membina pengurusan masa yang baik) selain mencegah dari pergi ke tempat2 yang boleh meruntuhkan akhlak dan bergaul dengan kengkawan yang tak tentu hala seterusnya melahirkan masyarakat yang rosak akhlak. dari pemantauan kasar aku sendiri yang bergelar guru, biasanya pelajar2 yang bermain permainan vedeo ini selalunya kreatif dan agak bijak dari kengkawan2 yang lain. ramai rakan2 gamers aku yang lain semasa di universiti sekarang bergelar jurutera, guru dan jugak peguam.mana significantnya gamers tu Bodoh. maner ader orang yang main game ni jadi Bodoh..ish.jangan sampai melalaikan sudah la..pandai2 la gamers suma aturkan masa.

2 comments:

deyanah said...

rumate saye pon suke men game.. tak penah plak saye kate dia bodoh..

Anonymous said...

haha.x ska game?